SkalpreduktionDer er rigtig mange mænd, som på et tidspunkt i deres liv vil opleve at tabe hår. Det er meget normalt, og faktisk sker dette for to ud af tre mænd. Hyppigst sker dette ved, at man er overfølsom overfor det mandlige hormon DHT.

Man ser naturligvis også hårtab ved kvinder, men det er absolut set mest hyppigt, at det forekommer ved mænd.

En skalpreduktion er en behandling, som har til formål at sørge for, at det skaldede område på dit hoved bliver mindsket.

Sådan foregår behandlingen i forbindelse med en skalpreduktion

Når du skal have foretaget en skalpreduktion, som har til formål at mindske det skaldede område på dit hoved, så foregår dette ved, at behandleren, som skal udføre behandlingen for dig, fjerner den skaldede del af skalpen, og efterfølgende  strækkes den del af hovedet, som bærer hår. Dette gøres for at rykke hårgrænsen længere frem.

Omfanget af den enkelte operation varierer meget fra patient til patient.

Bedøvelse i forbindelse med udførelse af skalpreduktion

Når du får udført en skalpreduktion, så foregår dette altid mens, at du er i lokalbedøvelse.

Efter man har fået foretaget denne behandling

Når man har fået foretaget denne behandling, så skal man som udgangspunkt regne med, at resultatet af behandlingen vil holde i omkring 5 – 10 år. Herefter kan der godt forekomme yderligere hårtab, og det gør, at denne behandling ikke vil vare ved permanent.

Bivirkninger som kan forekomme efter man har fået foretaget behandlingen

Når man har fået foretaget behandlingen, kan der efterfølgende være en række forskellige bivirkninger. Disse bivirkninger vil typisk være, at man de første par dage efter behandlingen vil opleve mindre smerter i det område, som er blevet behandlet. Derudover kan huden efter denne operation også føles stram.

Sjældne komplikationer i forbindelse med denne operation

Kirurgi er så at sige aldrig risikofrit, og for god ordens skyld vil vi her nævne et par af de sjældne komplikationer, der kan forekomme ved at få foretaget en skalpreduktion.

Der forelægger en risiko for, at operationen der bliver foretaget bliver asymmetrisk. Derudover kan der også være en række forskellige følgevirkninger af den bedøvelse, du får, når du får foretaget operationen samt infektion, dårlig heling af sår, samt blødninger. Der kan desuden også være risiko for, at man vil opleve blodansamlinger.

Få tre gode tilbud på at få foretaget et hårløft med en skalpreduktion

Hvis du godt kunne tænke dig at få foretaget en skalpreduktion, så er det muligt flere forskellige steder i landet. Der er nemlig op til flere klinikker, som arbejder med denne type af behandlinger, hvor du får mulighed for at få foretaget en skalpreduktion, som vil hjælpe dig med at mindske det skaldede området på hovedet. Hvis du vil have et hårløft, så indtast dine oplysninger nedenfor og modtag tre skarpe tilbud på, at få foretaget denne behandling. Det er både gratis og helt uforpligtende at få tilsendt tilbuddene, og det er selvfølgelig helt op til dig selv at bestemme, om du ønsker at tage imod disse tilbud.