Botox / Dysport mod rynkerØnsker man at ønske sine rynker i panden eller har man et ønske om at mindske de dynamiske rynker, der sidder rundt om øjnene og på overlæben, så kan botox være den rette løsning. Botox kan i øvrigt også bruges, hvis man ønsker at mindske hængende mundvige.

Botox og dysport har udelukkende virkning på de dynamiske rynker. Det er dem, der sidder rundt om øjnene, på overlæben og ved mundvigen. Det er ikke muligt at benytte botox og dysport til at fjerne de fine rynker i huden. En behandling med dette kan i øvrigt heller ikke fjerne akne-ar.

Sådan foregår din behandling mod rynker med botox eller dysport

Inden din behandler går i gang med at udføre selve behandlingen for at mindske dine rynker, så starter vedkommende altid ud med at desinficere din hud. Dette gøres ganske enkelt for, man undgår infektioner som følge af behandlingen. Derfor er dette en fast procedure, som udføres hver eneste gang.

Når desinfektionen er udført, går selve behandlingen i gang. Dette foregår ved, at der bliver injiceret en meget lille nål netop i den muskel, man ønsker at afslappe.

Under indsprøjtningen af stoffet, kan man føle en lille smule ubehag og en kortvarig smerte. Eftersom det er en meget lille behandling, så bliver der ikke givet nogle former for bedøvelse. Det er en ambulant behandling, som er så lille, at bedøvelse ikke er en nødvendighed.

En behandling som ovenstående tager omtrent 30 minutter, og den har en virkning i ca. 4 – 8 måneder. Herefter er man nødsaget til at foretage en ny behandling, hvis man fortsat ønsker at mindske sit antal af rynker.

Efter man har fået foretaget behandlingen med botox eller dysport

Når behandlingen er foretaget, vil der gå ca. 5 – 7 dage, inden man kan se resultatet af behandlingen.

Det anbefales i øvrigt, at man undlader at røre det behandlede sted i et par timer, efter behandlingen har fundet sted.

Komplikationer i forbindelse med behandlingen mod rynker

Der er en risiko for, at der man opstå en række komplikationer i forbindelse med denne behandling. Det er nemlig ikke altid, at stoffet der bruges til denne behandling har en reel virkning. Dette er i tilfælde af, at kroppen er immun overfor det stof, der bruges under behandlingen. Hvis det er tilfældet, kan behandling med botox og dysport ikke give nogen effekt.

Regler for behandling med botox og dysport

Det er udelukkende læger, som har ret til at lave denne behandling, og lægen der udfører behandlingen har i øvrigt ikke ret til at have medhjælper på. Behandlingen skal udføres 100% selvstændigt af en læge.

Få tre tilbud på botox og dysport mod rynker

Med Kliniko kan du få tre tilbud fra klinikker og privathospitaler, der kan hjælpe dig med en behandling mod rynker. Tilbudene er 100% uforpligtende og gratis. Du modtager tre tilbud fra forskellige klinikker, der kan hjælpe dig. Derefter kan du vælge den klinik, du ønsker skal hjælpe dig videre.

Dit fulde navn

Telefon nummer
Din alder (Kun tal)
Evt. billede (Anbefales, men ikke påkrævet)